De algemene voorwaarden van Blox ICT, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 83466711,
gevestigd aan De Vogelweide 31 (7609 AB) te Almelo (in de Algemene voorwaarden “Blox ICT”).
Artikel 1 - Algemeen
1.1 Blox ICT verkoopt, installeert en repareert
computers, servers en randapparatuur. Verder
levert Blox ICT zowel bekabelde en WiFi netwerken. Ook plaatst Blox ICT beveiligingscamera’s met bijbehorende recorders en verzorgd VoIP telefonie. Wij leveren tevens hard- en software. Blox ICT inventariseert bedrijfsprocessen van ondernemingen en geeft advies over bedrijfsautomatisering en verbeteringen.
1.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten en aanvullende (vervolg) opdrachten aan én overeenkomsten met Blox ICT.
In deze algemene voorwaarden worden de (rechts)personen en vennootschappen, die een overeenkomst met Blox ICT beogen en/of tot
stand brengen aangeduid met “Opdrachtgever”.
1.3 Afwijkingen en/of aanvullingen op de algemene voorwaarden gelden uitsluitend, wanneer deze schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 2 - Aanbod, aanvaarding en opdracht
2.1 Alle offertes van Blox ICT, mondeling of schriftelijk, zijn steeds vrijblijvend en binden Blox ICT niet. Mondelinge toezeggingen binden Blox ICT ook niet. Voor de totstandkoming van een overeenkomst tussen Blox ICT en haar
Opdrachtgever, dient een offerte uitdrukkelijk en schriftelijk te worden bevestigd door Blox ICT.
2.2 Nadat een aanbod van Blox ICT door Opdrachtgever is aanvaard, heeft Blox ICT het recht, binnen vijf werkdagen nadat de aanvaarding haar bekend is geworden, de tot stand gekomen overeenkomst te ontbinden. Blox ICT is gehouden binnen de voornoemde termijn eveneens de reden voor ontbinding schriftelijk kenbaar te maken aan Opdrachtgever.
2.3 Een offerte en/of aanbod van Blox ICT is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Gewicht, afmeting, kleuren, en overige eigenschappen van een te leveren product kunnen afwijken van datgeen Blox ICT heeft geoffreerd of aangeboden. Geringe afwijkingen in het te leveren product geven Opdrachtgever uitdrukkelijk geen recht op ontbinding van de overeenkomst en/of schadevergoeding.
Artikel 3 - Prijzen en tarieven
3.1 Voor
haar werkzaamheden hanteert Blox ICT de tarieven zoals met Opdrachtgever overeengekomen. Wij ronden deze bedragen af per kwartier, met een minimum van
één uur.
3.2 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen,
is Blox ICT bevoegd om haar tarief te wijzigen indien interne omstandigheden
dan wel de marktomstandigheden daartoe aanleiding geven.
3.3 Binnen de begrootte uren is extra maatwerk en
koppelingen met applicaties van derden e.d. niet inbegrepen.
3.4 De kosten van
externen (applicatie leveranciers) voor herinstallatie van software is niet
opgenomen in onze offertes en valt buiten de opdracht.
3.5 Aanpassingen aan onze diensten op verzoek van de klant, vallen niet onder de standaard abonnementskosten. Deze werkzaamheden worden per 15 minuten bijgehouden en netjes afgerond.
3.6 Afgesproken tarieven gelden van 08.00u tot 17.00u. Buiten deze tijden
hanteren wij andere tarieven:
Op werkdagen ná 17.00 hanteren wij een tarief van 130%.
Op zaterdagen hanteren wij een tarief van 150%.
Op zon- en feestdagen hanteren wij een
tarief van 200%.
3.7 Wij hanteren werktijden
inclusief reistijd. Wij rekenen deze tijd vanaf vertrek van, tot terugkomst op
onze vestiging.
Binnen Almelo rekenen wij geen reistijd.
Artikel 4 - Reparatie
4.1 Als bij onderzoek blijkt dat reparatie meer kost dan van te voren aangegeven en/of gelet op de vervangingskosten niet reëel is, dan is Blox ICT gehouden Opdrachtgever hierover te informeren en dient Opdrachtgever opnieuw aan te geven of hij reparatie wenst. Indien de reparatie door derden moet worden uitgevoerd en/of levering van onderdelen reparatie onmogelijk maakt binnen de opgegeven tijd, dan wordt Opdrachtgever hiervan vooraf op de hoogte gebracht. Opdrachtgever kan in voornoemde gevallen afzien van verdere reparatie en betaalt Blox ICT dan de tot op dat moment gemaakte kosten. Opdrachtgever ontvangt in voornoemd geval en voor zover mogelijk en reëel, het product weer in de staat waarin het was voor onderzoek/reparatie.
4.2 Blox ICT maakt bij reparatie naar eigen keuze gebruik van nieuwe onderdelen of ruilonderdelen. Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer volledig voldoet aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften en naar behoren functioneert.
Artikel 5 - Leveringen en abonnementen
5.1 De met Blox
ICT overeengekomen levertijd geldt als indicatie en niet als fatale termijn.
5.2 Blox ICT behoudt het eigendom
van alle door haar geleverde producten, tot het moment dat alle facturen of automatische incasso's van Blox ICT door Opdrachtgever zijn voldaan, met aftrek van
aanbetalingen.
5.3 Blox ICT deelt Opdrachtgever
mondeling dan wel schriftelijk mee dat een product gereed is en kan worden opgehaald. Indien Blox
ICT na drie schriftelijke mededelingen geen reactie ontvangt van Opdrachtgever en het
product ook niet wordt
opgehaald dan is Blox ICT twee maanden na verzending van het laatste schrijven gerechtigd het product te verkopen en het
haar verschuldigde op de opbrengst in mindering te brengen op de dan nog
openstaande factuur.
5.4 Voor wat betreft het gebruik van door Blox ICT
geïnstalleerde computerprogrammatuur sluit Opdrachtgever een licentieovereenkomst met derde partijen. Op deze
licentieovereenkomst zijn de voorwaarden van deze derde partijen van
toepassing.
5.5 Onze
abonnementen sluit u af voor de duur van één jaar. Daarna zijn deze maandelijks
opzegbaar met een opzegtermijn van een maand, tenzei anders aangegeven.
Artikel 6 - Omvang aansprakelijkheid en aansprakelijkheidsduur
6.1 Blox ICT is niet aansprakelijk voor de (gevolg) schade als gevolg van het verlies dan wel de beschadiging van bestanden en/of gegevens bij of als gevolg van haar werkzaamheden.
6.2 Blox ICT is niet aansprakelijk voor het niet kunnen naleveren van producten. Ook niet als gevolg van het door Blox ICT of door haar leveranciers uit de productie of handel nemen van een product.
6.3 Blox ICT is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade als gevolg van verlies en diefstal van een product en/of de toebehoren en accessoires of schade aan een product.
6.4 Eventuele aansprakelijkheid voor schade als gevolg van de door of namens Blox ICT uitgevoerde werkzaamheden, hetzij advies hetzij reparatiewerkzaamheden is beperkt tot een bedrag gelijk aan het bedrag dat Blox ICT voor die specifieke werkzaamheden heeft gefactureerd of, indien de schade is gedekt door enige verzekering van Blox ICT, tot maximaal het bedrag dat in voorkomend geval daadwerkelijk door de betreffende verzekeraar aan Blox ICT wordt uitgekeerd.
6.5 Blox ICT is niet aansprakelijk voor welke vorm van gevolgschade dan ook.
6.6 Een rechtsvordering uit hoofde van een toerekenbare tekortkoming is niet ontvankelijk indien Opdrachtgever niet met bekwame spoed nadat hij de tekortkoming heeft ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken, schriftelijk en met reden omkleed Blox ICT in gebreke heeft gesteld, waarbij een redelijke termijn is gesteld aan Blox ICT om alsnog na te komen.
6.7 In ieder geval vervalt iedere aanspraak van Opdrachtgever jegens Blox ICT, behalve die welke uitdrukkelijk door Blox ICT is aanvaard, door het enkele verloop van 12 maanden na het ontstaan daarvan.
6.8 Een eventuele klacht van Opdrachtgever ontslaat Opdrachtgever niet van zijn betalings- en/of andere verplichtingen jegens Blox ICT.
Artikel 7 - Betaling
7.1 Blox ICT factureert haar werkzaamheden conform het bepaalde in de met Opdrachtgever gesloten overeenkomst
7.2 Blox ICT is te allen tijde gerechtigd voor iedere levering of werkzaamheden gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling van opdrachtgever te verlangen. (zie offerte/opdracht)
7.3 Betaling
van de facturen dient volledig en binnen 14 dagen na factuurdatum plaats te
vinden. Voor automatische incasso's geldt dit maandelijks. Bij overschrijding van deze termijn is Opdrachtgever, ongeacht de
hoogte van het nog openstaande bedrag en zonder dat aanmaning en/of in gebreke
stelling is vereist, in verzuim en is Opdrachtgever over het openstaande bedrag
de wettelijke rente verschuldigd. Betaling zal te allen tijde plaatsvinden
zonder enige verrekening of opschorting door Opdrachtgever uit welke hoofde dan
ook.
7.4 Opdrachtgever is na ontvangst
van een betalingsherinnering met een betalingstermijn van 14 dagen een rente verschuldigd van 1,5 % per maand alsmede gehouden tot
betaling van alle eventuele buitengerechtelijke incassokosten.
De buitengerechtelijke incassokosten bedragen 20%
van het openstaande bedrag met een minimum van €200,00 - (exclusief BTW).
Artikel 8 - Garantie
8.1 Blox ICT geeft na het voltooien van een reparatie een garantie van drie maanden op de reparatie. Deze garantietermijn gaat in op het moment van afgifte van het product aan Opdrachtgever.
8.2 Wanneer binnen drie maanden na afgifte van het gerepareerde product de klachten terugkeren, doet Blox ICT een opgave van de prijs voor nieuw onderzoek en een eventueel nieuwe reparatie. Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht. Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie aan Opdrachtgever doorberekend.
8.3 Het hiervoor bepaalde in dit artikel is niet van toepassing voor zover Opdrachtgever aanspraak kan maken op ontbinding van de overeenkomst ingeval van een ernstige tekortkoming bij een eerdere reparatie. Na hernieuwde reparatie gaat de garantie op het vervangen of gerepareerde onderdeel opnieuw in.
8.4 Blox ICT geeft geen eigen garantie op de door haar geleverde producten. Opdrachtgever ontvangt de van toepassing zijnde leveranciers- en fabrieksgarantie via Blox ICT.
Artikel 9 - Opschorting en ontbinding
9.1 Indien Opdrachtgever zijn verplichtingen niet, dan wel niet tijdig, dan wel niet behoorlijk nakomt en/of Blox ICT op goede gronden vermoedt dat Opdrachtgever niet bereid, of in staat zal zijn aan zijn verplichtingen te voldoen, dan is Blox ICT gerechtigd haar verplichting uit hoofde van de tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst op te schorten dan wel de overeenkomst geheel dan wel gedeeltelijk te ontbinden. Blox ICT kan ook in geval van een aankomend faillissement/surseance van betaling dan wel beslaglegging onder Opdrachtgever de tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst ontbinden.
Artikel 10 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
10.1 Op alle door Blox ICT gesloten overeenkomsten is Nederland recht van toepassing, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag.
10.2 Alle geschillen welke mochten ontstaan naar aanleiding of als gevolg van een met Blox ICT gesloten overeenkomst en/of deze daarop van toepassing zijnde algemene voorwaarden, zullen worden voorgelegd aan de rechter van de rechtbank Overijssel, locatie Almelo.